My Lady Story

Delar av mitt liv

måndag, mars 06, 2006

Falskt rykte

Blev sjukt upprörd när jag fick ett kedjebrev om att våldtäktsmän numera börjat använda sig av Rohypnol tillsammans med ett sterliseringspiller vid namn Progesterex för att undvika eventuella graviditeter. Detta skulle också vara permanent. En permanent sterilisering alltså.

Det var där jag började tänka efter. Ett endaste piller för att sterilisera någon? Bara för en abort som sker vid ett tidigt stadie krävs sammanlagt 4-5 piller. Visserligen var det något som användes på hästar, enligt brevet. Men borde det inte krävas mer då?
Som tur är var det här en skröna. Läs mer på: http://www.truthorfiction.com/rumors/p/progesterex.htm

Men vem fan är så dum att han/hon hittar på något sånt här? Det känns som om tjejer är tillräckligt rädda som det är. Vi behöver inte oroa oss för att bli sterila av ett piller också.

2 Comments:

Blogger Jonna said...

Tack emelie! jag fick med ett sånt brev som jag skickade vidare...nu ska jag starta ett nytt kedjebrev som säger att det är bajs bajs BAAAAAJS!!

07 mars, 2006 11:52  
Blogger Emelie said...

Ja, det var dig jag fick det av.. :D

07 mars, 2006 13:35  

Skicka en kommentar

<< Home