My Lady Story

Delar av mitt liv

torsdag, mars 02, 2006

Vilken service!

Jag älskar min iBook, jag älskar min iPod och jag älskar Apple. Men deras så kallade service kan de ta och stoppa långt upp i röven.

För några veckor sen gick min iBook inte att stänga, så jag gick till Macoteket, där datorn är köpt, och frågade om de kunde fixa den. Men det gick ju inte. Fick en papperslapp med ett telefonnumret till Apple Support på utav dem istället. De erbjöd sig inte att ringa, eller nånting. En liten jävla papperslapp var allt jag fick.

Ringde till Apple Support, och de ville att jag skulle faxa in kvittot. Sure thing, min pappa har fax på sitt företag, så det gick smidigt. Ringde tillbaka till Apple några dagar senare, men då hade de inte fått nåt fax, trots att vi garanterat har skickat ett. De har fipplat bort det alltså. Fick då skicka ett nytt fax, med samma uppgifter på. De bad mig dock skriva ett så kallat "case-nr" på pappret också. Det hade de missat att skapa förra gången jag ringde. Smart!

Ringde nyss tillbaka till Apple Support för att få veta vad de skulle göra med min dator. Det första killen i luren sa var att köpdatumet nu var ändrat. Och? Det var inte därför jag ringde. Min iBook är trasig, vad gör ni?
Svaret jag får är att jag ska ta den till närmaste Apple-reparatör. Eh, nej, det ska jag inte alls, blir mitt svar.

Närmaste Apple-reparatör ligger nämligen i Norrköping, och jag tänker inte åka till Norrköping för att få min dator fixad. Det är ungefär 9 mil fram och tillbaka.
Men operatören i telefonen svarar att de tyvärr inte kan göra några undantag när det bara rör sig om 4-5 mil. BARA?! Kom igen, tänk om jag vore en pensionär som bodde ute på landet, som fått en iBook i present av mina barn. Hur i helvete skulle jag gjort då? Är det ett undantag då? Men nu, när jag är en 19-åring som bor med mina föräldrar, ska jag förväntas åka 9 mil fram och tillbaka för att en Apple-reparatör ska se om det går på garantin eller inte?

Enligt mig är det här helt orimligt. Köper jag en dator för 14 ooo kr ska jag få service som duger. Inte tvingas göra allting själv. Jag är helt sanslöst förbannad just nu!
Vill de inte att folk ska köpa Apple-produkter, eller vad är det frågan om?!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Sjukt!
har alltid fått grym service från Apple, både när min iPod pajade & när min Powerbook strulade ringde jag kundtjänst och några dagar senare kom en budkille och hämtade upp dom, sen när det var fixat fick jag dom hemkörda igen!

03 mars, 2006 12:17  
Blogger Emelie said...

Killen jag pratade med på Apple Support sa att de inte hämtade datorer med bud? De kanske har gjort en ändring eller nåt..
Min iPod har jag alltid fått bästa service på. Men en dator, som är ganska mycket dyrare, verkar de inte bry sig nämnvärt om.

03 mars, 2006 13:31  

Skicka en kommentar

<< Home