My Lady Story

Delar av mitt liv

fredag, februari 24, 2006

Skvaller

Mitt ex M är både amerikansk och svensk medborgare. Han föddes i USA, men växte till större delen upp i Sverige. Vanligtvis bor han med sin familj i ett stort hus i Vaxholm, en liten bit utanför Stockholm.
Nu är han i USA för att hälsa på sin släkt i Bellingham och för att fixa körkort, röstkort, social security card och sånt där. Han ska nämligen börja plugga in the States till hösten. Ta en Master Of Arts är det tänkt.
Körkortet fixade M faktiskt idag! Grattis, grattis. Gissa vad det gick på? 349:-. Jag skämtar inte. Men då klarade han allting på första försöket också. Men så är det ju också en automatväxlad bil han kör. Fusk det där tycker jag. I Sverige måste man köra en vanlig bil för att få ett fulltäckande körkort. I USA kan man köra vad som, men ändå få ett körkort som gäller på alla bilar. Konstigt det där.

I varje fall, så har M gått på lite fester. Och han är helt salig över alla cheerleaders. De finns på riktigt! Precis som i alla highschool-filmer.
En dag så gick M och några kompisar till ett sorority. Zeta Tau Alpha, för att vara exakt. Herre jisses, hur kommer de på alla kombinationer egentligen?
De ordnade en date-auktion där killarna fick bjuda högst för att få en date med de olika tjejerna i sororityt. M fick en date med en brud som heter Angie för 110 dollar. Pengarna går till cancerforskning, och man vinner alltså en date där tjejen betalar allt. M skulle till nåt hotell med bubbelpool och grejer. Bruden i fråga, Angie, ställer dessutom tydligen just nu upp i Fröken Seattle. Det vore nåt. Att bli buksvåger med en äkta Miss. Lycka till på daten, M ;)

Nu när M har fått sitt körkort kan han dessutom åka in till köpcentret och försöka hitta mina precious skor. Hoppas verkligen att de finns!

2 Comments:

Blogger mikebike said...

buksvägerska hahahahahaa fy fan vilket vidrigt ord. av någon anledning tycker jag allt som har buk inbakat är ett jävligt obehagligt ord.

28 februari, 2006 08:39  
Blogger Emelie said...

hur många ord med buk finns det då? haha, jag tycker det låter sådär härligt vulgärt.

28 februari, 2006 20:55  

Skicka en kommentar

<< Home