My Lady Story

Delar av mitt liv

fredag, mars 03, 2006

Powerpoint for life, eller?

Är på InfoKomp och har veckans lektion Datakunskap. Kanske världens mest intetsägande kurs. Man lär sig skriva och göra lite "fiffiga" saker i Word och Excel. Tråkigt, men inte svårt.
Men så kom dödsstöten för 2 veckor sedan. "Gör en Powerpoint-presentation". Behöver jag säga att jag inte direkt jublade?
Powerpoint är enligt mig bland det tristaste och onödigaste som finns. Jag kopplar ihop det med mellanstadiet och Clipart då man tyckte det var hur kul som helst att göra presentationer med "roliga" effekter och "kul" bilder.
Men seriöst, hur kul är det idag?
Visst, det är säkert viktigt att kunna om man ska ha en presentation på sitt jobb. Men jag tror inte att man använder Powerpoint till de presentationer man gör som Fysisk Planerare (mitt framtida yrke, är det tänkt). Eller?
Det känns väldigt onödigt, hur som helst.