My Lady Story

Delar av mitt liv

onsdag, februari 15, 2006

Give me some Burton

Vecka 11 ska jag, bästisen M samt ca 5 andra tjejer till Tandådalen för att åka snowboard, festa och ha det kul.
Attityden hos dem som åker snowboard, skidor och bor och jobbar i fjällen är någonting jag verkligen älskar. Jag sökte ett par jobb i fjällen till denna säsong, men det blev inget av den saken. Jag ansträngde mig inte speciellt mycket heller för den delen.
Därför ska det bli hur kul som helst att åka upp till fjällen för att ägna sig åt lite snowboard-åkande. Älskar verkligen att stå längst uppe på toppen och spänna på sig brädan och bara glida ner. What a feeling, säger jag bara. Tyvärr har jag inte möjlighet att åka upp så ofta. Men de gånger jag är uppe så tar jag väl tillvara på tillfällena.

Har spanat lite på en ny snowboard-jacka ett tag, och nu tänkte jag äntligen ta tag i det. Men jag vet inte riktigt om det är så smart eftersom allting redan är utplockat. Dock så har Junkyard 30% på hela sitt sortiment den här veckan. Nästa vecka gäller 40%. Så frågan är om man inte borde slå till på en snygg Burton-jacka en gång för alla.
Det lockar även att köpa en ny bräda. Allra helst en Burton Feather. Men det tror jag blir nästa säsong.

Bilden kommer från Junkyard.se

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tar du med dig mig till fjällen!? Skulle så gärna vilja upp o åka. Dock åker jag helst skidor i pudersnön.

16 februari, 2006 10:51  
Blogger Emelie said...

You wish, men det är chicks only som gäller ;)
Pudersnö är det nog rätt ont om i Sälen dessutom.

16 februari, 2006 14:10  
Anonymous Anonym said...

Dålig stil.... du anar inte vad jag kunde tillfört gruppen. ;)

16 februari, 2006 15:34  
Anonymous Anonym said...

vilka ar det som ska aka? jonna och co???

18 februari, 2006 20:17  
Anonymous Anonym said...

det dar va fran karin som orkade logga in....

18 februari, 2006 20:17  
Blogger Emelie said...

Karin: Nej, det är jag, Maria, Emelie, Linda och några fler av deras vänner. Jonna och Lisa bangade att följa med, hmpf!

19 februari, 2006 20:32  
Blogger Mjukispolacken said...

Lite pudersnö finns det allt.
Var uppe förra veckan och det var finfin offpist vid Väggen. Inget slår dock alperna.

21 februari, 2006 19:01  

Skicka en kommentar

<< Home