My Lady Story

Delar av mitt liv

söndag, november 27, 2005

iPod

Upptäckte när jag tittade i min väska att den ena hörluren till min iPod höll på att gå sönder. Ve och fasa, ingen musik, tänkte jag. Men sen kom jag på att man kan beställa nya hörlurar gratis från Apples service-sida. Väldigt smidigt och bra. All service från Apple är väldigt bra för övrigt.
I våras gick min iPod mini sönder, efter bara 3 månaders användning. Jag blev väldigt förvånad och sur eftersom jag absolut inte hade tappat den i golvet eller varit oaktsam. Dessutom är Apple ett märke som enligt mig förespråkar kvalitet, så jag blev lite besviken. Men det var bara att ringa till supporten, så skickade de hem en låda med bud, som man fick lägga iPoden i, och sen ringa till budet igen, så att lådan blev hämtad. Efter några dagar kom en ny låda med bud, innehållandes en ny iPod, som visserligen inte heller funkade. Men då var det bara att göra om samma procedur, och nu har den funkat sedan i mars. Är dock lite trött på designen. Den känns inte så Apple-snygg.
Vill hellre ha en iPod Nano eller den senaste 30 GB iPoden. Jag kan bara inte bestämma mig vilken jag vill ha. Jag lyssnar ju absolut inte på all musik som finns i min 4 GB iPod mini, så en iPod Nano 4 GB kanske skulle räcka. Men samtidigt vore det ju hur kul som helst att ha en stor iPod som man kan lägga in precis all sin musik i + många bilder och dessutom videor.
Jag kan verkligen inte bestämma mig.