My Lady Story

Delar av mitt liv

söndag, december 18, 2005

Den ultimata affären

Igår var jag ute och shoppade julklappar och lite andra nödvändiga saker på stan med min mamma och pappa. Första stoppet blev Sportif Unlimited på Storgatan här i Linköping. Underbar affär! Vill man handla julklappar på ett enda ställe så ska man nog handla dem där.. Om man har okej med pengar vill säga. Det är inte superdyrt, men det är inte heller IKEA, om man säger så..
Det finns kläder, skor, inredningsprylar, böcker, väskor, leksaker och annat smått och gott. Allting är snyggt, originellt och det känns verkligen som om affären är "one of a kind". De flesta andra inredningsaffärerna i den här staden, har i princip samma utbud. Det är inte mycket som skiljer dem åt.

Pricken över i:t med Sportif Unlimited är att man får sina presenter väldigt snyggt inslagna. Andra affärer tenderar att vara snåla juletid och ha självinslagning. Dessutom får man en snygg påse att bära presenterna i, och det är ett STORT plus i mina ögon. Jag är pås-fetischist. Papperspåsar är det bästa enligt mig, men det finns plastpåsar som är riktigt snygga också. Jag avskyr dock prassliga påsar, á la Indiska.

En till bra sak med Sportif är att man igår fick en påse juleskum med sig hem, som en liten julhälsning från personalen. Trevligt! Speciellt eftersom jag upptäckte den i eftermiddags när jag var lite sötsugen.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Aha!! det är DIT jag ska gå!
Öppetider hade ju varit bra att veta oxå. och gärna lite julklappsideér med. Har fått torka! :(

sen ska jag hitta dit med - men det är väl hitta-punkt-äse som guidear mig dit!

19 december, 2005 09:44  
Blogger Emelie said...

öppettiderna skiljer sig inte från någon annan affär i stan.. och de ligger som sagt på storgatan.. skulle chansa på nummer 55 eller nåt sånt.. inte på den sidan som filbytergallerian ligger på.. utan den andra.. samma sida som the phonehouse och lin & co..

19 december, 2005 22:43  
Anonymous Anonym said...

Tack tack... Traskar nog förbi där senare idag eller imorgon. Om jag kommer fram i den djupa snön ;)

20 december, 2005 09:11  
Anonymous Anonym said...

Håller med - Indiskas prasselpåsar är ju inte för roliga alltså. Snygga påsar och paketinslagning, nästan så man vill gå till affären bara FÖR ATT! :-)

Måste bara påpeka att du har en grymt snygg frisyr! Ha det toppen & god jul!

20 december, 2005 21:45  
Blogger Emelie said...

LadyC: Tack! Har dock klippt mig sen bilden togs.. Har numera en lång lugg, men annars samma färg och långa hår :)
Du ser ut att ha väldigt fint hår också, blir avundsjuk på lockarna!
God Jul!

20 december, 2005 22:50  

Skicka en kommentar

<< Home