My Lady Story

Delar av mitt liv

onsdag, februari 08, 2006

Danskläder

Om ni inte redan visste det, så tycker jag om att dansa på min fritid. Och då inte framför spegeln, utan riktiga danskurser.
Det här blir min 6:e termin som jag dansar Streetfunk, och jag ska snart iväg på den andra lektionen för i år.
Varje gång jag ska iväg på en lektion byter jag om till danskläder, naturligtvis. Men det här med att dansa streetfunk gör att man på något sätt vill se lite streetigare ut på klädstilen. Jättetöntigt kan tyckas. Men eftersom jag tycker om mode i alla andra sammanhang är det även någonting som är viktigt för mig när jag dansar.

Problemet är dock att jag inte kan hitta några roliga danskläder som passar för ändamålet. Stora oversizeade basketlinnen, stora fotbollströjor och stora snygga byxor tycks vara en bristvara. Eller så är det svindyrt.

De flesta som dansar street skaffar så småningom ett par UFO-byxor. Det är nästan om en slags uniform inom streetfunken.
Dansar man balett har man trikåer och teknikskor. Dansar man jazz har man jazzbyxor. Och dansar man street har man UFO-byxor.
Det skulle vara hur kul som helst att ha alla möjliga färger på UFO-byxorna. Just nu har jag bara ett par svarta. Men de kostar tyvärr 800 kr paret, så min fåfänga får lägga sig just där.
Dock vore det kul att hitta lite stora linnen och tröjor som är snygga. Nån som har nåt bra tips?

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej, vill ge dig ett tips om danskläder:

Kika in på http://www.nilladancewear.se så kanske du kan hitta nåt roligt i klädmode. Bra priser på UFO-byxor oxå. Satsar på unika stilar och är nystartade.

mvh

Rikard

14 augusti, 2006 21:33  
Blogger Emelie said...

Hej! Tack så jättemycket för tipset! Hur hittade du det här inlägget? Det är ju ganska gammalt :)

15 augusti, 2006 01:07  
Anonymous Anonym said...

Kika på www.maddog.se, kanske hittar nåt.mvh.dance

03 april, 2008 21:06  

Skicka en kommentar

<< Home