My Lady Story

Delar av mitt liv

onsdag, februari 15, 2006

Pixel Leaf, my ass!

Vans är ett skate/street-märke som gör snygga skor och kläder. Jag själv har ett par schackrutiga slip-on's (se bild).
Kollade precis på Caliroots.se, och såg att det kommit nya modeller på Vans-skor. Kul, tänkte jag och blev lite förvånad.
Förstår inte riktigt vad grejen med Slip-on skorna med mönstret Pixel Leaf, Leaf Camo o.s.v.

Alla ser att det där inte är ett vanligt löv. Det är ju ett marijuana-blad, eller är det jag som är dum?
Folk får förstöra sina liv genom att röka på om de vill, men jag har aldrig förstått varför man ska ha marijuana-blad på sina kläder, halsdukar, skor eller plånböcker? Det ser så himla billigt ut på nåt sätt.
Jag ska redan nu säga att jag äger en liten tygplånbok med rastafärger och ett marijuana-blad på. Men den köpte jag på Kanarieöarna när jag gick i sjuan, så jag tycker inte riktigt att den representerar vad jag står för idag.

Det jag vill säga är: Kom igen, finns det inte snyggare mönster att ha på ett par skor?

Bilderna kommer från Zoovillage.com & Caliroots.se

1 Comments:

Blogger Mjukispolacken said...

Håller med. Majablad passar bra på en äkta jamaicansk rastaman men knappast på en vanlig svensson.
Dessutom kan man ju fundera på vad en sådan person vill förmedla. Det är nästan som att gå runt med cigaretter på skorna.

21 februari, 2006 18:59  

Skicka en kommentar

<< Home